1084 keer bekeken

Feniciers-Carthago

• zondag 28 november 2010 @ 21:25
    reactie op (#4) Calamandja

Ik heb het boek momenteel in mijn bezit, nee nog niet gelezen.

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 28 november 2010 @ 14:48
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

En dit boek werd op deze club besproken...23.gif

• dinsdag 09 november 2010 @ 19:20
    reactie op (#2) Marjoke

Ik wilde al een tijdje in die pheniciers en hun afstammelingen in Carthago duiken. Bedankt voor de tips!

• dinsdag 09 november 2010 @ 09:57
    reactie op (#1) Pateras
    Klik hier om naar de website te gaan
  • maandag 08 november 2010 @ 11:24
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux

Quote: bernard-de-clairvaux

zondag 20 september 2009 @ 10:37

Zou er een boek bestaan (vast wel!) dat de expansie van de Feniciers en Carthagers zelfstandig verteld? Natuurlijk is de apotheose tegen Rome uiterst spannend, maar het mysterieuze voortraject is minstens zo interessant.

In een Time-Life serie is verschenen in 1976 (tweede druk) het boek DE ZEEVAARDERS. In dit boek (Nderlandse vertaling) wordt het verhaal van de zeevaarders op de Middellandse Zee uitvoerig beschreven. De phoeniciers in hoofdstuk een en in hoofdstuk zes de opkomst en ondergang van Carthago. Het boek is geschreven door Maitland A. Edey en is een van de delen in de serie 'Het ontstaan der mensheid. Geeft heel wat informatie over die zeevaarders op de Middellandse Zee.

• zondag 20 september 2009 @ 16:11
    #
    reactie op (#) bernard-de-clairvaux
    Eigenlijk ben ik nog geen boek tegengekomen over "Feniciers", althans niet in het Nederlands, maar Google kan natuurlijk eentje tevoorschijn toveren...

Oude vergissingen hebben meer vrienden dan nieuwe waarheden
  • zondag 20 september 2009 @ 10:37
    #
    Zou er een boek bestaan (vast wel!) dat de expansie van de Feniciers en Carthagers zelfstandig verteld? Natuurlijk is de apotheose tegen Rome uiterst spannend, maar het mysterieuze voortraject is minstens zo interessant.

Gewijzigd op 2009-09-20 16:11:40