1414 keer bekeken

Milaan

• vrijdag 02 april 2010 @ 23:02
    reactie op (#4) bernard-de-clairvaux

In een boek over de Hunnen kwam ik tegen dat Milaan door de Hunnen met de grond gelijk is gemaakt. Vandaar dat er niets meer te vinden is

Klik hier om naar de website te gaan
  • zondag 28 februari 2010 @ 17:06
    reactie op (#3) Marjoke

Daarstraks even door de anwb-gids noord-italie gestruind en in het stuk over Milaan kom je eigenlijk helemaal geen romeinse stuff tegen. toevallig zag ik deze week op tv wel ergens wat romeinse zuilen figureren, maar het is geen echte hotspot. Genoeg ander moois natuurlijk, zoals...

2353102630_a79a4bc666.jpg

• zondag 28 februari 2010 @ 14:50
    reactie op (#2) bernard-de-clairvaux

Ik heb ondertussen wel deze plattegrond gevonden. Maar hoe betrouwbaar die is en hoe deze tenopzichte van de huidige stad ligt, is mij nog niet duidelijk

milaan8.gif

• zondag 28 februari 2010 @ 12:24
    reactie op (#1) Marjoke

Volgens mij is daarvan in Milaan niets meer te vinden, natuurlijk wel de nodige vroegchristelijke kerken die juist weer heel uniek zijn. Ik duik even in een anwb gids.

• zaterdag 27 februari 2010 @ 23:23

Weet iemand dit?

Milaan is aan het eind van het Romeinse rijk één van de hoofdsteden geweest. In York, Ravenna en Trier zijn nog delen van de residenties over. Ik heb echter nooit iets gevonden hierover in Milaan. Weet iemand of er overblijfselen van Milaan zijn gevonden/te zien uit deze tijd?