3090 keer bekeken

Romeins Aardenburg

• woensdag 05 november 2014 @ 18:52
    reactie op (#7) bernard-de-clairvaux

Ehwel mijn collega uit het museum had me dit adres ook aangeraden. Jammer genoeg zit mijn verlof erop. Maar het was de moeite.

• maandag 03 november 2014 @ 20:08
    reactie op (#6) olegario
    De choco-terreur in Brugge is inderdaad legendarisch. S'avonds normaliseert het beeld. Ik kan de bar van het concertgebouw aan 't Zand aanraden.
  • maandag 03 november 2014 @ 15:48
    reactie op (#5) bernard-de-clairvaux

Effkes op mijn kamer.

Heel veel wandelingen gemaakt, je doet altijd ontdekkingen. Interessante musea gezien.

En als je met die verleidingen: chocolade bedoelt. Bah   hoef ik niet, op den duur vond ik die geuren zo vies dat ik er van walgde. En bijna iedere toerist staat zich te vergapen aan die etalages.

• donderdag 30 oktober 2014 @ 10:47
    reactie op (#4) olegario

Goed vooruitzicht, veel plezier! Benieuwd of je je kan ontworstelen aan alle Brugse verleidingen...

• dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:47
    reactie op (#3) bernard-de-clairvaux

Inderdaad vakantie.

Dank je voor de uitleg.

Nu vrijdag vertrek ik voor 5 dagen Brugge. Ben benieuwd.

• zondag 14 september 2014 @ 20:32
    reactie op (#2) olegario
    Je bedoelt met 'verlof' vakantie? Het museum en de Bavokerk zijn zeer de moeite waard, maar daarmee vul je krap een middag. In de omgeving kun je mooi wandelen langs de vestingwerken van Sluis en door het schattige Sint Anna ter Muiden. Ook het museum Het Bolwerk over Staats-Spaanse Linies uit de 80jarige oorlog is interessant. Check wel de openingstijden van deze locaties zodat je een efficiënt weekendje kan plannen. Ook Hulst is mooi maar dat krijg je niet in dezelfde dag gepropt. Als je er nog wat 'zee' erbij doet, kun je dus een prima weekendje naar Zeeuws Vlaanderen.
  • zondag 14 september 2014 @ 10:20
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Heb al een hele tijd zin om eens in Aardenburg op verlof te gaan. Is het de moeite?

• donderdag 11 augustus 2011 @ 19:27

Afbeelding Mikko Kriek

De Romeinen zaten niet alleen aan de Limes, in Nijmegen of Maastricht. Ook in de Zeeuwse delta werden en worden vondsten gedaan. Dat Aardenburg een belangrijke economische rol vervulde tussen het vasteland en Engeland was wel bekend. Het belang wordt nu bevestigd door de ontdekking van een Romeins Badhuis. Deze ontdekking is echter niet recent. Kaderend in het onderzoeksprogramma Odyssee worden oude vondsten opnieuw onder de loep genomen en met actuele methoden en inzichten bekeken. Meer informatie op:

http://romeinsekust.nl/